söndag 12 mars 2017

London: The Knitting & Stitching Show


Tänkte jag skulle göra något nytt och hoppade över l' Aiguille en Fête i Paris i år, och valde istället att göra en tur till London för ett besök på mässan The Spring Knitting & Stitching Show. Det var trevligt, ca 200 utställare av alla de slag. Mycket folk och långa köer...

Det blev lite shoppat, men utbudet för mig som broderar var faktiskt litet. Jag som har varit i Paris några gånger nu kan rekommendera den mässan långt mer än den i London! Jag hade som vanligt en önskelista och skulle sikta in mig på att köpa broderigarn av olika slag, men det fanns inte så stor variation att välja bland. Och bara en utställare som sålde linne att sy på (sewitall; brukar vara med i Paris också). Är man däremot intresserad av stickning fanns det stort urval, och av tyger fanns det också stort urval.


Mässboken med alla utställare kostade 4 pund att köpa! I Paris är boken gratis.

Det är som vanligt inte så lätt att ta bilder; många utställare vill inte ha sina montrar fotograferade.





Lite shoppat blev det i alla fall:






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar