onsdag 29 december 2010

Goder afton, goder afton både herre och fru

Just före jul blev denna bonad, med en välkänd svensk julsång, färdig.


 

Good evening, good evening, both mr and mrs
We wish you all a joyous Christmas
Good evening, good evening, welcome each guest
We wish you all a joyful celebration.


 
Detalj:
 

Mönster:
Ekwall Textil 283

Väv: Jobelan, "antique white", 10 trådar/cm (25 ct)
Garn: Gandy Tango, Vicki Clayton's silkestråd från http://www.hand-dyedfibers.com/



Sytt över en tråd i väven.
Monterat på rött linne.
Färdig storlek 12 x 43 cm.

4 kommentarer:

  1. Once again, it is very very nice ! I love red so... Have a nice night, Isabelle

    SvaraRadera
  2. Merci pour tes gentils commentaires.
    J'aime beaucoup le choix de tes broderies, ton blog est très agréable à regarder.
    Bonne année créative .
    Mounette

    SvaraRadera
  3. Var kan man köpa möstret till denna design? Jag har letat efter den i många år(av och till ska jag kanske tillägga). Jag tycker mycket om hur texten är illustrerad och vill gärna ha min egen till framtida jular. Jag blir tacksam om du kan lägga ut en länk/telefonnr till designern så att jag kan kontakta denna.
    Vänliga häsningar
    Eva-Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Eva-Maria,
    Jag har inte längre kvar mönstret, utan har sålt det vidare på tradera som jag gör med alla mina färdigsydda mönster. Det enda jag vet är att det hade namnet "Ekwall textil nr 283".
    Du får hålla ögonen öppna på tradera, förr eller senare kommer det där igen. Lycka till!
    mvh
    AC

    SvaraRadera